Eveline – jakość wpisana w misję. Globalna obecność polskiej marki

2021-03-25

Eveline to 35 lat doświadczenia w branży beauty, obecność w 70 krajach świata i produkcja na poziomie 80 mln produktów rocznie... Polska marka kosmetyczna szturmem zdobyła rodzimy rynek i zdecydowała się pójść szerzej – zaistnieć globalnie dzięki kosmetykom wysokiej jakości, w których innowacja jest nierozerwalnie związana ze światowymi trendami i potrzebami współczesnych kobiet.


Eveline Cosmetics jest jednym z największych producentem kosmetyków w Polsce. Nazwę i logo znają przedstawiciele wszystkich pokoleń, a silną pozycję brand zawdzięcza wiedzy i doświadczeniu, które są filarami koncernu. Światowe trendy są siłą napędową dynamicznego rozwoju, który pozwala w każdym miesiącu wdrożyć i zaproponować klientkom liczne nowości.


Eveline – co to za firma?

Eveline bez wątpienia jest perełką polskiego rynku kosmetycznego. Silną pozycję zawdzięcza konsekwencji w realizowaniu strategii biznesowej, w którym na pierwszym planie znajduje się innowacyjne podejście do technologii kosmetycznych. Portfolio produktowe obejmuje produkty makijażowe, a także pielęgnacyjne: do twarzy, ciała, włosów i paznokci.

Brand swoją historię zaczął pisać 1983 roku. Już rok później na rynku pojawiły się pierwsze kosmetyki do makijażu: pomadki oraz maskary. Dwa lata po założeniu firmy, zaczęła ona rozwijać swoją działalność eksportową. Choć przez pierwszych kilkanaście lat Eveline trudniło się głównie produkcją kosmetyków makijażowych, to w 2000 roku właściciele brandu rozszerzyli asortyment o kosmetyki do pielęgnacji twarzy oraz ciała, stając się tym samym marką, która kompleksowo dba o kobiece potrzeby w kwestii kosmetyków.

Innowacyjność brandu znana jest również w odległych krajach świata – Eveline może zresztą pochwalić się tytułem lidera eksportu polskich kosmetyków. Jej produkty znane są na sześciu kontynentach, łącznie w ponad 70 krajach, m. in. w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Chorwacji, Rosji czy Ukrainie. Warto dodać, że to właśnie eksport stanowi niemal 70% wartości sprzedaży.

Ważnym aspektem, na który uwagę zwraca coraz większy odsetek klientów, jest etyka procesu produkcyjnego i brak okrucieństwa wobec zwierząt. Nie powinno dziwić więc, że jednym z częściej zadawanych pytań jest: „Czy Eveline testuje na zwierzętach?”. W tym przypadku odpowiedź jest jednoznaczna i nie pozostawia żadnych niedomówień interpretacyjnych, bowiem brand sygnuje swoje kosmetyki logo „cruelty free”, a ponadto, jest członkiem Stowarzyszenia Kosmetyków Bez Okrucieństwa. Tym samym polskie przedsiębiorstwa zostało wpisane na zieloną listę marek, które nie testują kosmetyków na zwierzętach.

Eveline: co warto kupić? Kosmetyki makijażowe, pielęgnacyjne i naturalne

Portfolio Eveline zasila blisko 550 kosmetyków do makijażu oraz ponad 300 do pielęgnacji twarzy oraz ciała. W każdym miesiącu na rynku pojawiają się gorące nowości, które stanowią odpowiedź na aktualne trendy oraz potrzeby klientów.

Warto podkreślić, że Eveline jest nie tylko największym polskim producentem kosmetyków, ale także ich eksporterem. Rokrocznie odnotowuje dwucyfrowy wzrost sprzedaży, a niektóre z produktów nie mają sobie równych i od lat znajdują się w ścisłej czołówce najbardziej pożądanych produktów na polskim rynku. Należą do nich produkty ujędrniające do ciała oraz odżywki do paznokci.

Portfolio produktowe brandu można podzielić na kosmetyki do makijażu, a także kosmetyki do pielęgnacji twarzy, ciała, włosów oraz paznokci. Wśród serii produktowych, które wywołały prawdziwą furorę znajdują się m.in. Facemed+. Gold Lift Expert, Expert C, Neo Retinol, Botanic Expert, Slim Extreme, Body Glam. BioHyalurion 4D, 24K Złoto.

Coraz częściej właściciele marki oferują kolekcje kosmetyków naturalnych, chociażby Keep Calm and Feel Bio, której produkty aż w 96% bazują na składników pochodzenia naturalnego. Z kolei I Love Vegan Food jest wegańską linią kosmetyków, którą tworzą witaminy, minerały i olejki. Wegańską jest również seria balsamów do ciała Botanica Love, których 95% składników to substancje naturalne.

O renomie przedsiębiorstwa kosmetycznego, ale też jakości i skuteczności kosmetyków, świadczą liczne nagrody, których nie brakuje na koncie Eveline. Niemal każdego roku brand otrzymuje prestiżową nagrodę, tytuł lub wyróżnienie w najbardziej znanych konkursach i plebiscytach.

Tylko wśród ostatnich wymienić można: Najlepszy Polski Kosmetyk do Makijażu 2021 Elle Poland Beauty Awards, Doskonałość Roku Twój Styl 2020, Love Cosmetics Awards 2020, Top Avanti 2019 czy Prix De Beaute Cosmopolitan 2019.

Społeczna odpowiedzialność biznesu Eveline

Eveline doskonale zdaje sobie sprawę, że o globalnej obecności decyduje kilka czynników: podążanie za dynamicznie zmieniającymi się trendami, innowacyjność, zastosowanie wysokiej jakości i skutecznych surowców oraz proponowanie klientom kosmetyków, które kompleksowo odpowiadają na ich potrzeby.

Sama kwestia biznesowa nie jest obecnie wystarczająca, by zdobyć i utrzymać klienta. Niezwykle ważna rolę odgrywa społeczna odsłona biznesu, czyli tak zwane działania CSR, uwzględniające chociażby dbałość o środowiska naturalne czy uwzględnianie potrzeb społeczności lokalnej i włączanie się w wiele akcji charytatywnych. Eveline stale wspiera domy dziecka, placówki opiekuńczo-wychowawcze, fundacje. Inicjuje i włącza się w wiele akcji prozdrowotnych.

Cała strategia brandu jest więc niezwykle spójna i tworzy nową jakość na globalnym rynku, jednak jej fundamentem jest wiara, że tylko odpowiednio dobrane kosmetyki mogą wydobyć naturalne piękno i podkreślić kobiecą urodę. Dlatego w składzie produktów znajdują się surowce o potwierdzonej badaniami skuteczności działania, całkowicie bezpieczne dla skóry oraz środowiska naturalnego.